Angola sacks journalist for criticising state media

Angola’s state TV, TPA, has sacked a journalist weeks after he said the station for banning coverage of opposition parties.

The journalist, Jose Neto Alves Fernandes made the censorship allegations on his Facebook page, says a BBC Africa report.

“It’s true. Angola is the only country where the media has been forbidden from reporting on proposals from the opposition,” he wrote at the time.

TPA said Fernandes was sacked alongside other senior staff as part of a reshuffle in the management.

The station said the reshuffle was “meant to bring dynamism and efficiency to the decision making process within the organisation”.

Fernandes’ allegations had prompted the Angolan media regulator to announce a probe into the policies of state-owned broadcaster.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button
%d bloggers like this: